לייעוץ התקשרו
03‑6121244
או
השאירו פרטים




אבנר שטמר, משרד עורכי דין - רחוב הארבעה 10 תל אביב

  פורום
אבנר שטמר, משרד עורכי דין

רשלנות מקצועית של עו"ד



  רשלנות מקצועית של עו"ד
דנה
  23.11.2012
22:58
 

שלום,
אימי כיום בת 63 ועברה תאונת דרכים מאוד קשה כשנדרסה על ידי מונית במעבר חציה בשנת 2003 בעקבותה היו לה 3 שברים: 2 שברים באגן ושבר נוסף ברגל ימין. כמו כן עברה זעזוע מוח ונחבלה בראשה,בפנים,בגפיים . במהלך הטיפול בתיק העברתי לעו"ד המסמכים הרפואיים וגם צילומי רנטגן שמעידים על השברים.בתאריך 07/2009 הוגשה תביעה אבל בתאריך 07/2010 התיק נסגר בביהמ"ש בגלל חוסר מס(עובדה זאת של סגירת תיק התבררה לי בהמשך בגלל השתלשלות האירועים).ב-03/2011 (לאחר שנסגר התיק) התקיימה פגישה במשרד עו"ד והוצע הצעת פשרה של סכום סופי ונאמר לנו במפורש שאם אמי לא תסכים להצעת הפשרה עו"ד לא מסכים להמשיך לייצג את אמי בביהמ"ש.השיחה התקיימה עם עורך דין אחר ממשרד כי עורך דין שמטפל בתיק שלי סירב לדבר איתנו.בהמשך שלחתי לעו"ד מכתב שבו ציינתי שלפי דעתי הצעה נמוכה ולא מתאימה לפגיעה שאמא שלי עברה ושאני מבקשת לבדוק הצעה ולצורך זה מבקשת לקבל תיק מלא.
למרות בקשותנו החוזרות ונשנות להעביר לעיוננו את התיק המלא שכולל כל המסמכים וצילומי רנטגן המזכירה של עו"ד אמרה שהם לא יתנו לנו תיק מקור אלא רק צילום של תיק ובלי מסמכים רפואיים ובלי צילומי רנטגן(שמעידים על שברים) בטענה שיש לנו כבר כל המסמכים רפואיים וגם לא יכולה לתת לנו את צילומי רנטגן כי הם נמצאים בחברת ביטוח וחברת ביטוח לא החזירה לעו"ד את הצילומי רנטגן. אמרתי למזכירה שאני לא מסכימה לזה ושאני מבקשת לקבל תיק מקור שכולל את הכל וגם צילומי רנטגן שאותם עו"ד התחייב להחזיר.
בהמשך נשלח אלי הביתה מכתב שבו עו"ד רשם שבידנו נשארו שתי אפשרויות: אפשרות ראשונה לבוא למשרדו ולחתום על הצעת פשרה ואפשרות שניה לפנות לעו"ד אחר על מנת שימשיך את הטיפול בתביעה בכפוף לכך שאנחנו נעביר למשרדו התחיבות בכתב מהעו"ד חדש לגבי שכר טירחה והוצאות המגיעים למשרדו.כמו כן הוא ציין במכתב שתקופת ההתישנות בתביעה עומדת להסתיים בעוד כארבעה חודשים מיום שנשלח מכתב זה אלינו(תאריך מכתב 05/06/2011) ולפיכך במידה ותקופת התישנות תעבור בהתאם לחוק התביעה תדחה ולכן אמי לא תקבל כל פיצוי מהביטוח.נדהמתי לגלות שלמרות שבשיחות קודמות שניהלתי עם מזכירה שציינה בפני שהוגשה תביעה לביהמ"ש במכתב שנשלח אלינו צויין שתקופת ההתישנות בתביעה עומדת להסתיים שזה כמובן סותר אחד את השני ולכן בגלל תשובות סותרות הסקתי מסקנה שלא הוגשה תביעה ולכן הורתי לעו"ד להגיש תביעה מיידית לביהמ"ש ולהעביר אלינו את העתק התביעה ומספרה בביהמ"ש כדי לעצור את ההתישנות.
בהמשך מבירורים שעשיתי בספטמבר 2011 מול מרכז מידע של בתי משפט בקשר למצב התיק של תאונת דרכים של אמי התברר לי (כמו שציינתי מקודם)שהוגשה תביעה לביהמ"ש על ידי עו"ד בתאריך 30/07/2009 אבל בתאריך 27/07/2010 התיק נסגר בגלל חוסר מס (העו"ד לא עידכן אותנו שהתיק נסגר) ואז לאור השתלשלות האירועים כמו שכבר ציינתי דרשתי ממנו להגיש תביעה ולכן הוגשה תביעה חדשה ב- 08/2011.
לאחר שהוגשה תביעה חדשה עו"ד דרש שוב שאפנה לעו"ד אחר על מנת שימשיך את הטיפול בתביעה.העברתי תיק לעו"ד חדש ונאלצתי לשלם לו בערך 8000 ש"ח שיטפל בתיק . העורך דין קודם פנה לעו"ד חדש בדרישה שנשלם לו שכ"ט. ציינתי שוב ושוב שלפי דעתי לא מגיע לו שכ"ט כי הטיפול בתיק נעשה בצורה רשלנית ובלתי מקצועית .הרי במצב שנוצר הוצעה לנו הצעת פשרה שאינה מקובלת עלינו, כאשר עורך הדין אינו מסכים להמשיך לנהל את המשפט עד תומו בהעדר הסכמתנו לפשרה. כמו כן הוא זה שדורש להעביר תיק לעו"ד אחר ולא אנחנו ביוזמתנו ביקשנו זאת והוא גם במודע גרם למצב שבו נסגר התיק בביהמ"ש כפי שציינתי (העו"ד לא עידכן אותנו על סגירת תיק בגלל חוסר מס)ולכן הוגשה תביעה חדשה . כמו כן לא הסכים להעביר אלינו תיק מקור לעיון אלא רק צילום של תיק ובלי מסמכים רפואיים ובלי צילומי רנטגן(שמעידים על שברים) בטענה שיש לנו כבר כל המסמכים רפואיים וגם לא יכולים לתת לנו את צילומי רנטגן כי הם נמצאים בחברת ביטוח וחברת ביטוח לא החזירה לעו"ד את הצילומי רנטגן. עד היום לא קיבלנו צילומי רנטגן.
העו"ד הגיש תביעה נגד אמא שלי לביהמ"ש לתשלום שכ"ט ושתי אגרות ועבור בדיקת רופא מומחה מטמעמו.
מה עלינו לעשות מקרה כזה? מה אומר החוק לגבי כל המצבים שתיארתי לגבי תפקידו של עו"ד? האם לפי מה תיארתי מגיע לו שכ"ט והוצאות? האם יש פה עילת תביעה נגד עו"ד?
תודה מראש

  תגובה מאת:
עורך דין אבנר שטמר
  25.11.2012
08:39
 
הפנייה מרובת נתונים, אולם חסרים נתונים חשובים.
אנא טלפני 03-6121244.
הדברים לעיל אינם ממצים, אינם בגדר חוות דעת משפטית והם מבטאים התרשמות ראשונית בלבד שאין בצידה אחריות מקצועית. בדרך כלל ראוי לפנות לעורך דין בסודיות ולהציג בפניו את מלוא המידע והמסמכים הדרושים לעניין.

  תגובה מאת:
יעל
  06.08.2020
18:18
 
שלום, עורך דין מטפל כבר שנה וחצי בענייני הירושה של אבי שנפטר, כשבכל מספר חודשים הוא אומר שחסר מסמך ועוד מסמך ועוד מסמך. הבן אדם לא ידע לבקש מהתחלה את המסמכים הרלוונטיים לטיפול בנושא ירושות.

בבדיקה שהחלטנו לעשות, הסתבר שההתמחות שלו אך ורק בענייני נדל"ן. לשאלתנו בעניין התמחותו ענה: אין קשר. אמר שעורכי דין יודעים את כל הנושאים.

בכל פעם שמתקשרים אליו הוא עונה בצורה מאוד תוקפנית (בבחינת: "ההגנה הטובה ביותר היא התקפה".

בינתיים הכל תקוע - והוא בכל פעם עם תירוץ עצבני וחסר סבלנות.

מה עושים?


  תגובה מאת:
עורך דין אבנר שטמר
  02.09.2020
12:09
 
שלום יעל,
אם הסכם שכר הטרחה מאפשר לכם לסיים את ההתקשרות עם עורך הדין, כדאי לשקול להפסיק את ההתקשרות אתו, גם אם תידרשו לשלם סכום כלשהו עבור העבודה שעשה עד כה.
אם בהסכם שכר הטרחה יש סעיף המחייב אתכם בתשלום גבוה במקרה של הפסקת הייצוג מטעמכם, צריך לחשוב על פתרון אחר.
בכל מקרה צריך לראות את הסכם שכר הטרחה.
בהצלחה,
עורך דין אבנר שטמר
הדברים לעיל אינם ממצים, אינם בגדר חוות דעת משפטית והם מבטאים התרשמות ראשונית בלבד שאין בצידה אחריות מקצועית. בדרך כלל ראוי לפנות לעורך דין בסודיות ולהציג בפניו את מלוא המידע והמסמכים הדרושים לעניין.


הוספת תגובה


הערה: אין לראות במערכת שליחת הודעות זו אמצעי רשמי למסירת הודעות למשרד



לייעוץ התקשרו
03‑6121244
או השאירו פרטים


אבנר שטמר, משרד עורכי דין - רחוב הארבעה 10 תל אביב